Mar 1, 2011

Apple все още няма конкуренция за IPAD


Мина почти една година от както Apple пусна IPAD, а утре е разкриването на IPAD 2 и все още няма конкуренция.
Какви са причини за успеха на Apple и защо конкурентите му трудно печелят всеки ход срещу царя на цифровите устройства? Дължи се на инфраструктурата, комбинация от хардуер и софтуер както  и факта, че е трудно да се пребориш за второто място.
Apple не е изобретил tablet, но популяризира идеята и тя се вписва в нашия начин на живот. Ясно доказателство за това е, че всяка tablet обявен или пуснат след IPAD изглежда точно като него.
Фактът, че всяка компания правеща tablet се опитва да се конкурира с това, което Apple предлага означава, че те не искат да се направи нещо по-добро от IPAD. Те просто се опитват да наваксат изоставането си. Apple е направил всичко възможно, за да ви увери, че те са № 1 в tablet пазара, а конкуренцията му е гаранцията, че ще остане там.
Има една хокей поговорка: Не ходи там, където е шайбата, отиди там, където тя ще бъде. Никой не е готов да направи залог  къде ще бъде пазара, така че всички отиват там, където пазара е и в момента, Apple контролира шайбата.
Ако някой реши да излезе извън сянката на Apple, той никога няма да бъде по-добрър от № 2. А това е борбата в момента.
Тъй като tablets са много сходни, как компаниите се отделят? Това не е от операционната система. Без значение колко добре Google направи Honeycomb факт е, че почти всяка компания ще го използва.
От друга страна Apple контролира операционната система и хардуера. Ако Apple направи авансови плащания в IOS, те ще споделят Apple с клиентите си и никой друг.
Има две компании, които се открояват в tablet пазара, които правят свои собствен хардуер и операционни системи: HP и RIM. Проблемът е, че те не са направили нищо.
RIM обяви PlayBook през септември миналата година , обявиха  PlayBook 4G през януари и своите цифрови 4G LTE, HSPA + и Mobile WiMAX модели през февруари. Досега нито един не е станал хит на пазара. Мисля, че RIM трябва да се успокоят и да потърсят решение.
HP предлага интересния WebOS. С всички, които съм говорил WebOS има най-голям потенциал да се превърне в хит сред потребителите. Въпреки това HP не издаде подробна информация  за предстоящото TouchPad събитие, така че е трудно да се знае, как продукта ще се приземи след като ценовата информация е на разположение.
Motorola има Xoom , но до този момент коментарите не са от най-добрите. Честно казано, аз не съм сигурен, че потребителите ще се тълпят за Motorola вече, със сигурност не както направиха в дните на RAZR.
Дори ако конкурентите на Apple са в състояние да преминат през хардуера и операционни проблеми на системата, все още има един компонент, който не може да бъде преодолян - инфраструктурата.
Apple не е създал IPAD за година-две. Те са работили върху него в продължение на почти едно десетилетие. Почти по същото време, когато започнаха да работят по IPAD, те извадихс iTunes, който създава музика и видео фондация, която продължава да доминира и днес.
С iTunes потребителите имат способността на да купуват музика, филми, телевизионни предавания, както и образователно съдържание. Apple се дава на потребителите си един център за пазаруване: купуване, изтегляне, синхронизация и могат да вземат всичко със себе си.
Ако добавите App Store в това уравнение, Apple има предметни бази. Изглежда, че няма част от пъзела, която да липсва.
През следващите шест месеца IPAD ще има много конкуренти. За тяхно съжаление, Apple ще пусне IPAD 2 и след това ще премине към IPAD 3.