Mar 25, 2011

Google "вратичката" се превърна във Facebook / Twitter "вратичка"


Нови въведения около New York Times paywall. Определен брой заглавия ще останат безплатни за потребителите, ще има различни нива на цените на различните устройства и т.н. Най-интересния аспект е: всички тези, които посещават New York Times, чрез Facebook или Twitter ще могат да четат висичко безплатно. Няма да има ограничение за това.
Досега сме виждали paywall ентусиасти като The Wall Street Journal, които предлагат такива пропуски. Но те направиха това, чрез Google. Това е трик, който само редовните уеб потребители на новини знаят. Просто напишете в Google заглавието. Кликнете на линка и в резултат ще получите свободен достъп до всичко. Без въпроси. Новият модел NYT е като тази идея.
"Вратичката" Google ще продължи да бъде в игра, но само за пет статии на ден. Не е ясно как ще се следи този тип пренос на данни. За повечето читатели петте статии вероятно ще бъдат повече от достатъчни.
Paywalls не са лесни. За доказателство погледнете почти всеки сайт, който някога се е опитвал да приложи това. Бариерата е винаги ответна реакция. Но голяма част от тези реакции често идва от читатели, които са били разкрити в използване на безплатно съдържание в интернет. NYT изглежда залага, че тези потребители са същите, които сега разчитат на Twitter и Facebook за своите новинарски открития. И те няма да бъдат засегнати.
Facebook има около 600 милиона потребители в момента. Twitter има още 150 милиона. Това са обичайните услуги, които се простират далеч извън приложенията. Но дори и този ход се основава на мнозинството потребители, които иначе биха били готови да платят. Това означава по-малка ответна реакция от останалите потребители.
И това е знак за промяна на охраната в интернет от Google към Facebook и Twitter. Така ще можете по-лесно да намерите цялото NYT съдържание безплатно, чрез Twitter търсене, отколкото, чрез търсене в Google. Най-малкото ще бъде по-очевидно. В Twitter и Facebook ще има хора, които ще споделят само най-добрите статии.
Трафика е много масов и най-вероятно малко по-възрастните и по-малко технически грамотната аудитория, всъщност ще заплатят за новините.
Основната точка? Ако четете този пост вие малко вероятно ще бъдете засегнати от paywall NYT, защото ще влизате от Facebook или Twitter - двете ключови фигури в новата социална вратичка.